Strony

SAME SMACZKI

Bloga założyliśmy z własnej, nieprzymuszonej woli...
Będzie trochę o życiu rodzinnym, jedzeniu, dzieciach, miłości, znowu o jedzeniu, wycieczkach krótkich, długich, i znowu o jedzeniu, o tym co nas bawi, smuci, o książkach, filmach...
Poznaj nas, nasze przepisy, skorzystaj z nich jeśli chcesz :) Będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz komentarz. Zapraszamy...




piątek, 10 sierpnia 2012

cukinia marynowana na słodko


Dzień dobry :)
Znowu sezonowo, ale i weekendowo, już nie mogłam doczekać piątku. Odwiedziłam warzywniak i nie mogłam się oprzeć kolorowej papryce, bakłażanom, no bo jak tu spokojnie przejść koło tylu pięknych warzyw, cukinia taka zielona, aż się chce ja zachować na zimę.
Jakiś czas temu wspominałam o przepisie (dostałam od Pani z gospodarstwa agroturystycznego na Pojezierzu Włodawskim, u której spędzaliśmy wakacje w zeszłym roku),  na cukienie marynowana na słodko, jest naprawdę dobra.
[...] to prawda, smakuje jak ananas - Jurek [...]

1 kg cukinii pokrojonej w kostkę 

zalewa: 
 1/2 szklanki octu
25 dag cukru
3 szklanki wody
kilka goździków
ziele angielskie, liść laurowy, cynamon

Wodę z cukrem, cynamonem i resztą przypraw zagotować, wrzucić cukinię, gotować aż będzie szklista. Dopiero wtedy dolać ocet, zagotować i gorące przekładać do słoików, odwracać do góry dnem. I to wszystko. :)
Nie trzeba pasteryzować.
Miłego weekendu.
K. 

14 komentarzy:

  1. Zapowiada się apetycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu, bardzo Ci dziękuję za fajny przepis. Zrobiłam i wyszło przepysznie. Serdecznie pozdrawiam, Tosia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tosiu,bardzo się cieszę, naprawdę,
    pozdrawiam gorąco, Kacha

    OdpowiedzUsuń
  4. mega mega pychota tylko już drugi raz zrobiłam błąd bo wlałam ocet na początku:/ następnym razem może zapamiętam. Mój mąż jest wniebowziąty tą cukinią ja też baardzo lubie najlepsza ze schabowym mniam. Dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też czasem jak się zapomnę to tak robię, my tez jemy ja ze schabowym :)
    Kacha

    OdpowiedzUsuń
  6. a czy jest jakaś różnica w smaku? kurcze zrobiłam przedwczoraj bo mi teraz cukinia obradza tylko mam jasnokremową nie zieloną i była tak pyszna że reszte cukinii z działki zwiozłam;p a miałam zostawić na zmarnowanie (chyba z 15miałam na raz) przesłodka pyyyycha i wszystko zwiozłam bo mi szkoda było;)
    ostatnio modyfikowałam i robiłam z miodem ale to już nie to i nie była tak słodka.
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  7. No ja tej różnicy w smaku nie złapałam, więc takie małe pomyłki chyba nie mają aż tak wielkiego znaczenia :)
    Kacha

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tez marynuję cukinię, robię też na słodko ala ananas :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy nie robiłam takiej cukinii, ciekawy przepis, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja także zapisuje przepis, ciągle jestem "głodna" nowych smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja w ten weekend zrobiłam kilka słoiczków, bo lato sie kończy... trzeba je odpowiednio przechować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja robię na słodko, bez octu, Twój przepis też ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej Kasiu, ile dodac cynamonu?Czy ma byc w lasce czy moze byc sypki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja daję sypki. Dodaje tak ok. pół łyżeczki, ale jak mam więcej cukinii, to wsypuje więcej, Jurek za bardzo nie lubi korzennych przypraw, więc ja tak oszczędnie raczej :)

      Usuń